Külföldön történt események hazai anyakönyvezését Budapest Főváros Kormányhivatala végzi.

A hazai anyakönyvezést a lakóhely szerint illetékes anyakönyvvezetőnél, illetőleg az illetékes konzuli tisztviselőnél lehet kérelmezni.

Főkonzulátusunkon valamennyi ügyintézéshez előzetes időpontfoglalás szükséges. Az időpontfoglalás nélkül érkező ügyfeleket nem áll módunkban fogadni!  

Az alábbi linken tudnak időpontot foglalni: https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu/home 

Magyarországi anyakönyvezési szolgáltatásokhoz tartozó bővebb információt az alábbi oldalakon talál. Ezen szolgáltatások közé tartozik a születés, a házasság és a haláleset Magyarországon történő nyilvántartásba vétele.

Hazai anyakönyvezés Magyarországon:

Hazai anyakönyvezéshez magyar állampolgárságot igazoló okirat szükséges:
- érvényes, egy évnél nem régebben lejárt útlevél,
- érvényes személyazonosító igazolvány,
- 3 évnél nem régebbi állampolgársági bizonyítvány, vagy
- honosítási okirat

Amennyiben a fentiekben felsorolt okiratok egyikével sem rendelkezik a kérelmező (gyermeknél a szülők legalább egyike), úgy a hazai anyakönyvezést megelőzően a magyar állampolgárság fennállásának igazolása céljából állampolgárság-vizsgálatra van szükség.

 

Budapest Főváros Kormányhivatala elérhetősége:

Cím: 1105 Budapest, Kőrösi Csoma Sándor út 53-55.
E-mail: hazaianyakonyv@bfkh.gov.hu
Telefon: (1) 323-3176, (1) 323-3162
Fax: (1) 323-3180
Ügyfélfogadás: Kedd 8.30-12.00