Külföldön történt események hazai anyakönyvezését Budapest Főváros Kormányhivatala végzi.

A hazai anyakönyvezést a lakóhely szerint illetékes anyakönyvvezetőnél, illetőleg az illetékes konzuli tisztviselőnél lehet kérelmezni.

FIGYELEM! A jelenlegi járványügyi helyzet miatt anyakönyvezési kérelem benyújtását a New York-i konzulátuson kizárólag előzetes időponttal intézheti.

Magyarországi anyakönyvezési szolgáltatásokhoz tartozó bővebb információt az alábbi oldalakon talál. Ezen szolgáltatások közé tartozik a születés, a házasság és a haláleset Magyarországon történő nyilvántartásba vétele.

Hazai anyakönyvezés Magyarországon:

Hazai anyakönyvezéshez magyar állampolgárságot igazoló okirat szükséges:
- érvényes, egy évnél nem régebben lejárt útlevél,
- érvényes személyazonosító igazolvány,
- 3 évnél nem régebbi állampolgársági bizonyítvány, vagy
- honosítási okirat

Amennyiben a fentiekben felsorolt okiratok egyikével sem rendelkezik a kérelmező (gyermeknél a szülők legalább egyike), úgy a hazai anyakönyvezést megelőzően a magyar állampolgárság fennállásának igazolása céljából állampolgárság-vizsgálatra van szükség.

 

Budapest Főváros Kormányhivatala elérhetősége:

Cím: 1105 Budapest, Kőrösi Csoma Sándor út 53-55.
E-mail: hazaianyakonyv@bfkh.gov.hu
Telefon: (1) 323-3176, (1) 323-3162
Fax: (1) 323-3180
Ügyfélfogadás: Kedd 8.30-12.00