A Budapest Airport és a lengyel nemzeti légitársaság képviselői közösen azon dolgoznak, hogy – Magyarország New York-i Főkonzulátusának aktív támogatásával – új piacokat nyissanak az Egyesült Államokban. Az új lehetőség azt követően merült fel, hogy a LOT egész évben üzemelő, közvetlen járatokat indított Budapest és New York, illetve Chicago között, Boeing 787 vagy 767 típusú repülőgépekkel, amelyek a rakterükben járatonként mintegy 10-12 tonna árut képesek szállítani.

A Budapest Airport és a LOT Lengyel Légitársaság légiáruért felelős felsővezetői amerikai üzletemberekkel, logisztikai vállalatokkal és export-orientált gyártókkal találkoztak, hogy beszámoljanak nekik a LOT és a budapesti cargo elosztóközpont által Közép- és Kelet-Európában nyújtott új lehetőségekről. Az egész évben üzemelő, közvetlen New York-i és chicagói járatok kiváló lehetőségeket kínálnak az amerikai cégeknek közép-európai ügyfeleik elérésére Budapesten keresztül, illetve azoknak a magyar vállalkozásoknak is, akik nagy értékű termékeiket légi úton szállítják.

A magyar elektronikai, autógyártó és gyógyszeripari vállalatok hagyományosan cargo repülőgépekkel juttatják el termékeiket a világ különböző pontjaira, beleértve az Egyesült Államokat is.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér képviselői arra is felhasználták a mostani alkalmat, hogy a 160 millió eurós BUD 2020 repülőtér-fejlesztési program keretében megvalósuló fejlesztéseket bemutassák. Ezek egyik legfontosabbika, egy 20 000 négyzetméteres raktár már megvalósítás alatt áll a Cargo City projekt keretében, a szomszédos területen pedig hamarosan megkezdődhet egy 10 000 négyzetméteres épület kivitelezése a légiáru-szállítmányozók részére.

A dedikált cargo üzemeltetők a tervek szerint a jövő év második felében vehetik majd birtokba az új raktárat, 32 000 négyzetméter új forgalmi előtérrel egyetemben, ami két F kategóriás (vagy Boeing 747-8F méretű) cargo repülőgép egyidejű kiszolgálását teszi majd lehetővé.

„Célunk, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret légiáru-elosztóközponttá fejlesszük, az export és az import terén egyaránt, Észak-Amerika és Közép-Kelet-Európa viszonylatában. A piaci felméréseink megerősítették, hogy a vonzáskörzetünkben évente mintegy másfél millió tonna légiáru-forgalom bonyolódik, ami jó alapot biztosít a meglévő cargo járatoknak, illetve új összeköttetések kialakításához is.” – nyilatkozta René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási és cargo üzletág-igazgatója a Magyarország New York-i Főkonzulátusa által tető alá hozott tárgyalás során.

Michal Grochowski, a LOT cargo igazgatójával és Czakó Judit, a New York-i Főkonzulátus külgazdasági szakdiplomatájával együtt a küldöttség ismertette a Magyarországon és a közép-európai régióban tevékenykedő amerikai vállalatok előtt nyitva álló új piaci lehetőségeket. Tekintettel a hazánkban működő több mint 1700 amerikai közvetlen befektetéssel érintett társaságra és leányvállalatra, illetve a stabil politikai és gazdasági viszonyokra, minden feltétel adott a légiáru-szállítási összeköttetések gyors fejlődéséhez Magyarország és az Egyesült Államok között.

A gazdasági együttműködés a külföldi működőtőke-beruházások és az export-import terén is kiváló és stabil Magyarország és az Egyesült Államok között. A közvetlen légi összeköttetés nem csak üzleti, hanem turisztikai és sok más szempontból is biztató, és tovább erősíti a már most is szoros kapcsolatokat országaink között – mondta Czakó Judit, a New York-i Főkonzulátus külgazdasági szakdiplomatája.

„A LOT Lengyel Légitársaság a közép-kelet-európai régió vezető cargo légitársaságává kíván válni, és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnek fontos szerepe van ebben a fejlődésben, a régió déli részében.” – nyilatkozta Michal Grochowski, a LOT cargo igazgatója.

(Világgazdaság)

Kategória Speeches